banner 1

Saturday, January 17, 2009

Roti



Pada waktu yang sama Alif , Amin dan Jimbo sudah pun mempunyai band yang di panggil Gradiasi. Am pula pernah satu band dengan Bintang suatu ketika dahulu yang diberi nama The Stairs/Trodace tetapi sudah berpecah atas sebab - sebab yang tertentu.


Disebabkan naluri dan keinginan untuk bermain dan berkarya dalam muzik, Am bercadang menubuhkan band semula dengan line up baru dari rakan - rakan kolejnya sndiri. Untuk posisi drum, Am menjemput semula Bintang untuk menyertai band ini. Sementara itu mereka tidak dapat lagi mencari orang yang sesuai utk bermain bass, bintang yang kebetulan mengenali Api yang semasa itu juga baru berpecah dari band asalnya Mist lalu Bintang mencadangkan Api bagi melengkapkan line - up band ini.


"Idea untuk menamakan band ROTI berlaku secara spontan sewaktu kami lepak makan2 dekat kedai mamak berdekatan kolej cosmopoint.waktu itu semuanya order makanan yang sama, Roti. so secara tak langsung kami berpakat menamakan band kami dgn nama roti.antara faktor2 kami memilih nama tersebut adalah kerana roti adalah perkataan yang mudah di sebut,senang di ingat dan roti yang kami bawakan dalam versi muzik adalah 'makanan untuk telinga'."


DOWNLOAD HERE :


Roti - Hina
Roti - Rimba Konkrit
Roti - Bosan
Roti - Ilustrasi Mimpi
Roti - Gadis (Akustik Version)

Link :




0 Comment kat aku:

Post a Comment