banner 1

Tuesday, January 13, 2009

The Rhaman


The Rhaman ditubuhkan pada awal tahun 2005. Secara asasnya, mereka terdiri 4 individu yang berkongsi minat pada muzik dan dunia mistik. Kesan daripada keinginan untuk bereksperimen dengan dengan gaya muzik tempatan, Hafidz dan Ewin telah mempelawa Hayan dan Adik bagi melengkapkan pemposisian instrumentasi pada pra-band mereka. Rentetan daripada itu maka bermulalah The Rhaman dengan Hafidz pada mikrofon dan gitar, Adik pada gitar, Hayan memainkan gitar bass secara dinamik bersama pukulan deram Ewin. Kemudiannya dituruti oleh penyertaan Abong pada sesi rakaman dan disusuli oleh Yuyun setahun kemudian.

Dengan berbekalkan inspirasi daripada bunyian 60an dan langgam tempatan beserta mood nyanyian emosional generasi bundle era 90an, The Rhaman mengaplikasikan sebaik mungkin pengamatan instrumen musikal dalam menghasilkan muzik gubahan mereka. Dan kini, The Rhaman terdiri daripada Hafidz, diposisi gitar irama, Adik, diposisi gitar utama, Hayan sebagai pemain gitar bass, Ewin sebagai pemain deram, Abong di posisi keyboard dan Yuyun di bahagian nyanyian.

Dalam arena muzik tempatan yang agak keliru dengan serbuan band-band asing dari seberang telah sedikit sebanyak membuka mata mereka untuk mengambil inisiatif bagi berkarya dengan menggunakan Bahasa Melayu sebagai medium perantaraan di antara mereka, muzik binaan mereka, dan juga ANDA.

DOWNLOAD HERE :

The Rhaman - Sekutu Kuat Berangan
The Rhaman - Pusing Sana Untuk Kesini
The Rhaman - Lagi Satu Tahun

Link :

www.myspace.com/therhaman

0 Comment kat aku:

Post a Comment