banner 1

Tuesday, March 31, 2009

Statik



Statik berasal dari Skudai, Johor Bahru, dan ditubuhkan pada tahun 2004, dimana antara line-up terawalnya ialah Enol dan Hassan. Ketika itu Enol dan Hassan juga mempunyai komitmen bersama The Official. Oleh kerana itu, Statik hanyalah sekadar band sambilan pada mereka, dan pertukaran line-up sering berlaku.


Setelah berjuang bersama The Official, mereka berundur dari The Official pada tahun 2007.Dalam masa yang sama, Haziq iaitu adik kepada vokalis The Official pula mempunyai komitmen bersama band yang ditubuh olehnya sendiri iaitu The Related, namun atas sebab-sebab tertentu, Haziq membubarkan The Related.


Setelah masing-masing tiada ikatan pada mana-mana band, mereka bertiga mula berkerjasama untuk menghidupkan semula Statik.Bermula pada Julai 2008, Statik kembali aktif, dan sehingga kini, dengan gabungan idea dan ilham mereka bertiga setelah masing-masing melalui pengalaman bermain muzik dalam band-band tertentu, Statik masih lagi berkerja keras untuk menghasilkan karya-karya baru untuk anda semua.


Kini Statik dianggotai oleh Haziq @ Bagak sebagai vokalis dan gitaris, Hassan @ Elektro Statik sebagai bassis, dan Enol sebagai pemain drum.

DOWNLOAD HERE :

Statik - Cherita Kita
Statik - Nikmat Sementara
Statik - Aku Dan Kontroversi
Statik - Pusingan Terakhir


MYSPACE :
http://www.myspace.com/statiksound

0 Comment kat aku:

Post a Comment